1. مدت گارانتی دستگاه از چه زمانی می باشد؟
از زمان صدور فاکتور به مدت یک سال شمسی می باشد.
2. کمترین تراکنش قابل قبول بر روی موبایل چه مبلغی می باشد؟
کمترین مبلغ تراکنش مجاز بر روی دستگاه 1000 ریال می باشد.
3.آیا مشتری میتواند شماره موبایلش را در هنگام خرید بر روی دستگاه وارد ننماید؟
بلی- به جای شماره موبایل مشتری میتوان عدد 0 را یازده مرتبه وارد کرد.
4.چه هنگامی عملیات متوقف میگردد؟
در صورتی که Server قطع باشد.
درصورتی که Data نداشته باشد.
5.در صورت تغییر شماره حساب چه اقدامی باید انجام دهم؟
درخواست خود را به مرکز تماس ارائه نمایید.
6. نرمافزار چند تراکنش را در خود ذخیره مینماید؟
50000 تراکنش.
7. در صورت تغییر شماره تلفن همراه چه اقدامی باید انجام دهم؟
درخواست خود را به مرکز تماس دهید.
8.در صورت تعویض گوشی تلفن همراه چه اقدامی باید انجام دهم؟
درخواست خود را به مرکز تماس دهید.
9.آیا امکان دارد تعداد متعددی دستگاه به نام یک شخص یا یک سازمان (به یک شماره حساب) راه اندازی گردد؟
بله قابل تخصیص میباشد.
10. اگر مشخصات پایانه در نرمافزار خالی باشد چه مفهومی دارد؟
این بدان معناست که هنوز فعالسازی صورت نپذیرفته است.
11. درصورتی که رمز نرمافزار فراموش گردید، چه کاری می بایست انجام داد؟
میبایست در بخش تنظیمات تلفن همراه در برنامه Clear Data انجام داد.
12. اولین اقدام برای فعالسازی دستگاه چیست؟
Data موبایل خود را روشن نمایید .
13. برای لغو عملیات چه کاری می بایست انجام داد؟
برای لغو عملیات در هر مرحله میبایست کلید × را فشار دهید.
14. برای لغو عملیات در خرید مستمر چه کاری می بایست انجام داد ؟
برای لغو عملیات در هر مرحله می بایست دکمه ی بازگشت موبایل را فشار دهید.
15.خرید مستمر چیست؟
گزینهای برای خرید که نیاز به هر لحظه انتخاب گزینه خرید در نرمافزار نیست و میتوان خریدها را بدون وقفه بروی دستگاه انجام داد.
16. در چه زمانی باید از فیلد پیکره بندی استفاده نماییم؟
زمانی که تغییراتی در اطلاعات پذبرنده به درخواست ایشان انجام شده باشد، نظیر تغییر تلفن همراه، شماره شبا و …. که میبایست مجددا پیکره بندی دریافت گردد.
17. زمانی که برای اولین بار دستگاه موبایل پوز را روشن نموده و بر روی صفخه نمایش USB Mode را مشاهده نمودید چه کاری می بایست انجام دهید؟
کد # 2186624* را وارد نموده و گزینه Bluetooth را انتخاب نمایید.
18. نرمافزار بر روی چه سیستم عاملی کار می کند؟
بر روی سیستم عامل اندروید نسخه 5.5 به بالا و سیستم عامل IOS.
19. چگونه میتوانیم از جزییات یا نتیجه تراکنش ها مطلع و گزارش آن ها را دریافت نماییم؟
از شعبه میتوان پرینت حساب را تهیه و تراکنش های دستگاه کارتخوان را با مبالغ موجود در پرینت حساب مقایسه نمود.
وارد نرمافزار شوید و از قسمت گزارشات نسبت به دریافت گزارش جمع کل و روزنامه اقدام نمایید.
20. چگونه می توان برای فروشگاه دستگاه کارت خوان درخواست نمود؟
با مراجعه به سایت anypay.ir قسمت فعالسازی و در صورت تایید ارایه مدارک میبایست نسبت به خرید دستگاه از سایت و ارائه مدارک اقدام نمایید.
21. آیا بر روی یک گوشی موبایل با دو سیم کارت میتوان دو دستگاه موبایل پوز را فعال و استفاده کرد؟
هر دستگاه موبایلپوز تنها به یک دستگاه موبایل نصب می شود و بالعکس.
22. مدارک و شرایط دریافت دستگاه کارتخوان چیست؟
با مراجعه به سایت anypay.ir قسمت فعالسازی لیست مدارک مورد نیاز با توجه به حقیقی و حقوقی بودن قابل مشاهده است.
23. نحوه واریزی تراکنش های انجام شده بر روی دستگاه کارت خوان (سیستم شاپرک) چگونه است؟
- در روزهای غیر تعطیل رسمی، انتقالات سامانه «پایا» برای تسویه تراکنشهای کارتی «شاپرک» مربوط به روز قبل، صرفاً یک بار در روز و در سیکل ساعت ۳:۴۵ بامداد پردازش و برای بانکهای پذیرنده ارسال میگردد. ضمناً ریز تراکنشهای پایانههای فروش «شاپرک» در ساعت ۵:۰۰ بامداد در اختیار بانکهای پذیرنده قرار میگیرد.
- در روزهای تعطیل رسمی، انتقالات سامانه «پایا» برای تسویه تراکنشهای کارتی «شاپرک» مربوط به روز قبل، صرفاً یک بار در روز و در سیکل ساعت ۱۵:۴۵ پردازش و برای بانکهای پذیرنده ارسال میگردد. ضمناً ریز تراکنشهای پایانههای فروش «شاپرک» در ساعت ۱۷:۰۰ در اختیار بانکهای پذیرنده قرار میگیرد.
نکته: بدیهی است پس از ارسال دستور پرداخت به بانک ها در زمان مقرر شده فوق، زمان واریز به حساب پذیرندگان بستگی به مقررات مبادلات پولی بانک پذیرنده دارد.
24. در صورت تغییر آدرس فروشگاه چه باید کرد؟
مراتب را با مرکز تماس در میان بگذارید.
25.دستگاه کارتخوان، حداکثر پس از چه مدت از زمان درخواست، فعال میگردد؟
حداکثر 7 روز کاری از زمان تکمیل و ارسال مدارک. (به شرط تایید مدارک ارسال شده و حساب توسط شاپرک)
26.سقف انجام تراکنش بر روی دستگاههای کارتخوان به ازای هر تراکنش چه مبلغی است؟
با هر کارت حداکثر مبلغ پانصد میلیون ریال (پنجاه میلیون تومان) را در هر تراکنش میتوان انجام داد.
27. آیا تراکنش بر روی دستگاههای کارتخوان، مشمول کارمزد میباشد؟
خیر، انجام تراکنش (خرید، پرداخت قبض، خرید شارژ) بر روی دستگاههای کارتخوان کاملا رایگان میباشد.
28. آیا امکان انتقال وجه بر روی دستگاههای کارتخوان وجود دارد؟
خیر، انتقال وجه بر روی دستگاههای کارتخوان غیر فعال میباشد. فقط از طریق نرمافزارهای موبایلی و خودپرداز (ATM) بانک امکان پذیر میباشد.
29. تغییر حساب بر روی دستگاههای کارتخوان چقدر زمان میبرد؟
حداکثر 10 روز کاری پس از ثبت درخواست. (به شرط تایید حساب جدید توسط شاپرک و تکمیل و تایید مدارک مورد نیاز)
مشکلات دستگاه
1- درصورتی که دستگاه روشن نشود، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟
آداپتور و کلیه اتصالات برقی فروشگاه باید بررسی شوند.
در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب راجهت پیگیری به مرکز تماس اعلام نمایید.
2- درصورتی که کلید دستگاه کار نکند، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟
بررسی شود، گرد و غبار و یا اشیای خارجی بین کلیدهای دستگاه گیر نکرده باشد.
دستگاه را یکبار خاموش و روشن نمایید و یا از اتصالات برقی جدا نمائید. (امکان دارد دستگاه هنگ کرده باشد).
در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب راجهت پیگیری به مرکز تماس اعلام نمایید.
3- در صورتی که دستگاه هنگ کند، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟
ممکن است مشکل موقتی باشد کمی منتظر بمانید.
یکبار دستگاه را خاموش و مجددا روشن نمایید.
در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب را به مرکز تماس اعلام نمایید.
4- در صورتی که روی دستگاه پایانه فروش کارت می کشید اما صفحه ای باز نمی شود، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟
یکبار دستگاه را خاموش و مجددا روشن نمایید.
در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب را به مرکز تماس اعلام نمایید.
سایر موارد
1- آیا تراکنشهای انجام شده بر روی دستگاه کارتخوان (تراکنش خرید، پرداخت قبض، خرید شارژ) مشمول مالیات میشود؟
خیر، در حال حاضر تراکنش های انجام شده بر روی دستگاههای کارتخوان مشمول مالیات نمی باشند.
2- بانک های طرف قرار داد شرکت کدامند؟
با مراجعه به سایت anypay.ir قسمت فعالسازی لیست بانک های طرف قرارداد قابل مشاهده می باشد.
3- راه ارتباطی برای ارسال مدارک به مرکز تماس چیست؟
آدرس ایمیل : doc@anypay.ir
4-آیا می توان از دستگاههای کارتخوان موبایل پوز در خارج از کشور استفاده نمود؟
خیر،این امکان وجود ندارد.
5-درصورتی که دستگاه خسارت هایی شامل: شکستگی، آب خوردگی و سوختگی می شود، چه اقدامی باید صورت پذیرد ؟
به جهت بررسی موارد سوختگی، تهیه صورت جلسه از اداره آتش نشانی الزامی میباشد در غیر اینصورت کلیه هزینههای خسارت دستگاه بعهده صاحب دستگاه می باشد. در صورت تکمیل مدارک فوق ذکر مراتب را جهت پیگیری به مرکز تماس اعلام نمایید.
به جهت بررسی مواردی نظیر شکستگی، آب خوردگی دستگاه، ورود حشرات، ضربه دیدن و شکسته شدن صفحه نمایش دستگاه (LCD)، آسیب دیدگی جای سوکت برق، آسیب دیدگی جای سوکت شارژم وارد را به جهت پیگیری به مرکز تماس اعلام نمایید.
6-رمز شارژ برای اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل چند رقم است و در صورت دریافت ناقص رمز شارژ چه باید کرد؟
- رمز شارژ اپراتور ایرانسل 16 رقم میباشد و سریال آن 12 رقم میباشد.
- رمز شارژ اپراتور رایتل 16 رقم میباشد و سریال آن نیز 16 رقم میباشد.
- رمز شارژ اپراتور همراه اول 15 رقم میباشد و سریال آن 17 رقم میباشد.
در صورت دریافت ناقص رمز شارژ با استفاده از گزینه دریافت مجدد دستگاه، رسید شارژ را مجددا دریافت کنید. پس از بررسی تراکنش شارژ و ثبت آن، حداکثر ظرف 24 ساعت کاری رمز شارژ برای تماس گیرنده از طریق پیامک ارسال می گردد.
اگر به هر دلیلی موفق به دریافت شماره سریال یا مرجع شارژ نشدید، پس از گذشت 24 ساعت از زمان تراکنش با مرکز تماس، تماس گرفته و شماره کارتی که با آن تراکنش انجام شده را اعلام نمایید. پس از بررسی و ثبت اطلاعات، رمز شارژ حداکثر پس از 24 ساعت برای تماس گیرنده از طریق پیامک ارسال می گردد.
عدم واریز وجه تراکنش موفق
چنانچه پس از گذشت 72 ساعت کاری از انجام تراکنش مبلغ به حساب پذیرنده واریز نگردید، مراتب را همراه با اطلاعات زیر به مرکز تماس اعلام نمایید:
- شماره پایانه
- تاریخ انجام تراکنش
- مبلغ تراکنش
- شماره پیگیری تراکنش
پیغام خطاهایی که به صورت عددی بر روی دستگاه نمایش و روی رسید نمایش داده می شود
خطای 01: صادر کننده کارت از انجام تراکنش صرف نظر کرد.
خطای 03: پذیرنده فروشگاهی نامعتبر است / در صورتی که ایرادی در اطلاعات ثبت شده پذیرنده وجود داشته باشد.
خطای 12: تراکنش نامعتبر است.
خطای 30: قالب پیام دارای اشکال است(زمانی که تغییراتی در نرم افزار صورت گرفته و پذیرنده از نسخه قدیمی استفاده میکند).
خطای 31: پذیرنده توسط سوئیچ پشتیبانی نمی شود/ در صورتی که پذیرنده غیر فعال باشد.
خطای 33: تاریخ انقضای کارت سپری شده است .
خطای 34: کارت مظنون به تقلب است.
خطای 36: کارت محدود شده است.
خطای 38: تعداد دفعات ورود رمز غلط بیش از حد مجاز است.
خطای 39: کارت حساب اعتباری ندارد.
خطای 40: عملیات درخواستی پشتیبانی نمی گردد.
خطای 41: کارت مفقودی می باشد.
خطای 42: کارت حساب عمومی ندارد.
خطای43: کارت مسروقه می باشد.
خطای 44: کارت حساب سرمایه گذاری ندارد.
خطای 51: موجودی کافی نمی باشد.
خطای 52: کارت حساب جاری ندارد.
خطای 53: کارت حساب قرض الحسنه ندارد.
خطای 54: تاریخ انقضای کارت سپری شده است.
خطای 55: رمز کارت نامعتبر است.
خطای 56: کارت نامعتبر است.
خطای 57: انجام تراکنش مربوطه توسط دارنده کارت مجاز نمی باشد.
خطای 58: انجام تراکنش مربوطه توسط پایانهی انجام دهنده مجاز نمی باشد.
خطای 59: کارت مظنون به تقلب است.
خطای 61: مبلغ تراکنش بیش از حد مجاز است.
خطای 62: کارت محدود شده است.
خطای 63: تمهیدات امنیتی نقض گردیده است.
خطای 65: تعداد درخواست تراکنش بیش از حد مجاز میباشد.
خطای 75: تعداد دفعات ورود رمز غلط بیش از حد مجاز است.
خطای 84: اشکال در سیستم مرکزی، مقطعی می باشد. (اگر پول از حساب دارنده کارت کسر شود، مبلغ حداکثر ظرف 72 ساعت کاری به حساب کارت برگشت می خورد).
خطای 90: سامانه مقصد تراکنش در حال انجام عملیات پایان روز می باشد.
خطای 96: خطای سیستمی می باشد و باید بصورت موردی بررسی گردد./اشکال در سیستم مرکزی، مقطعی میباشد. (اگر پول از حساب دارنده کارت کسر شود، مبلغ حداکثر ظرف 72 ساعت کاری به حساب کارت برگشت می خورد)
خطای 27: شناسه ترمینال تعریف نشده است.
خطای 28: کد پذیرنده فاقد مقدار می باشد.(زمانی رخ می دهد که اطلاعات کد پذیرنده ناقص و یا اشتباه باشد)
خطای 29: شماره سریال ثبت نشده است.
خطای 96: خطای سیستمی می باشد و باید بصورت موردی بررسی گردد.
خطای 20: در صورتی که کد فعال سازی دریافت شده بصورت اشتباه بر روی موبایل پوز وارد شود.
خطای 58: IMEI با شماره سریال همخوانی ندارد.
خطای 31: در صورتی که پذیرنده غیر فعال باشد.
خطای 03: در صورتی که ایرادی در شماره شبا ثبت شده باشد و یا اینکه اطلاعات پذیرنده پاک شده باشد.
خطای 40: عملیات درخواستی پشتیبانی نمی گردد.