سوالات متداول مربوط موبایل پوز

 

1. مدت گارانتی دستگاه از چه زمانی می‌باشد؟

·       از زمان صدور فاکتور به مدت یک‌سال شمسی می‌باشد.

2. کم‌ترین تراکنش قابل قبول بر روی موبایل چه مبلغی می‌باشد؟

·       کم‌ترین مبلغ تراکنش مجاز بر روی دستگاه 1000 ریال می‌باشد.

3. آیا مشتری می‌تواند شماره موبایلش را در هنگام خرید بر روی دستگاه وارد ننماید؟

·       بلی- به جای شماره موبایل مشتری می‌توان عدد 0 را یازده مرتبه وارد کرد.

4. چه هنگامی عملیات متوقف می‌گردد؟

·       در صورتی‌که Server قطع باشد.

·       درصورتیکه Data نداشته باشد.

5. در صورت تغییر شماره حساب چه اقدامی باید انجام دهم؟  

·     می‌بایست نامه تاییدیه از بانک و همچنین نامه‌ای مبنی بر تایید فرد صاحب حساب قبلی دستگاه جهت احراز هویت مجدد ارسال گردد همچنین می‌بایست کلیه مدارک لازم جهت احراز هویت نیز ارسال گردد.

6. نرم‌افزار چند تراکنش را در خود ذخیره می‌نماید؟

·       50000 تراکنش.

7. در صورت تغییر شماره تلفن همراه چه اقدامی باید انجام دهم؟

·       درخواست خود را به مرکز تماس دهید.

8. در صورت تعویض گوشی تلفن همراه چه اقدامی باید انجام دهم؟

·       درخواست خود را به مرکز تماس دهید.

9. آیا امکان دارد تعداد متعددی دستگاه به نام یک شخص یا یک سازمان (به یک شماره حساب) راه اندازی گردد؟

·       بله قابل تخصیص می‌باشد.

10. اگر مشخصات پایانه در نرم‌افزار خالی باشد چه مفهومی دارد؟

·       این بدان معناست که هنوز فعال‌سازی صورت نپذیرفته است.

11. درصورتی‌که رمز نرم‌افزار فراموش گردید، چه کاری می‌بایست انجام داد؟

·       می‌بایست در بخش تنظیمات تلفن همراه در برنامه Clear Data انجام داد.

12. اولین اقدام برای فعال‌سازی دستگاه چیست؟

·        Data موبایل خود را روشن نمایید.

13. برای لغو عملیات چه کاری می‌بایست انجام داد؟

·       برای لغو عملیات در هر مرحله می‌بایست کلید × را فشار دهید.

14. برای لغو عملیات در خرید مستمر چه کاری می‌بایست انجام داد ؟

  • برای لغو عملیات در هر مرحله می‌بایست دکمه‌ی بازگشت موبایل را فشار دهید.

15.خرید مستمر چیست؟

  • گزینه‌ای برای خرید که نیاز به هر لحظه انتخاب گزینه خرید در نرم‌افزار نیست و می‌توان خریدها را بدون وقفه بروی دستگاه انجام داد.

16. در چه زمانی باید از فیلد پیکره بندی استفاده نماییم؟

·     زمانی‌که تغییراتی در اطلاعات پذبرنده به درخواست ایشان انجام شده باشد، نظیر تغییر تلفن همراه، شماره شبا و .... که می‌بایست مجددا پیکره بندی دریافت گردد.

17. زمانی‌که برای اولین بار دستگاه موبایل پوز را روشن نموده و بر روی صفخه نمایش USB Mode را مشاهده نمودید چه کاری می‌بایست انجام دهید؟

  • کد # 2186624* را وارد نموده و گزینه Bluetooth را انتخاب نمایید.

18. نرم‌افزار بر روی چه سیستم‌ عاملی کار می‌کند؟

  • بر روی سیستم‌ عامل اندروید و نسخه 5 به بالا.

19. چگونه می‌توانیم از جزییات یا نتیجه تراکنش‌ها مطلع و گزارش آنها را دریافت نماییم؟

  • از شعبه می‌توان پرینت حساب را تهیه و تراکنش‌های دستگاه کارت‌خوان را با مبالغ موجود در پرینت حساب مقایسه نمود.
  • وارد نرم‌افزار شوید و از قسمت گزارشات نسبت به دریافت گزارش جمع کل و روزنامه اقدام نمایید.

20.چگونه می‌توان برای تغییر حساب پایانه فروش اقدام نمود؟

  • فرم تغییر حساب را از شعبه دریافت و پس از تکمیل و تایید شعبه (دارای مهر و امضاء و ذکر شماره شبای حساب جدید) و از طریق ایمیل به شرکت تجارت الکترونیک تدبیر کیش ارسال نمایید.

21. چگونه می‌توان برای فروشگاه دستگاه کارت خوان درخواست نمود؟

  • با مراجعه به سایت anypay.ir و تکمیل فرم ثبت نام و خرید، درخواست خود را ثبت نمایید.

22. آیا بر روی یک گوشی موبایل با دو سیم کارت می‌توان دو دستگاه موبایل پوز را فعال و استفاده کرد؟

  • هر دستگاه موبایل‌پوز تنها به یک دستگاه موبایل نصب می‌شود و بالعکس.

23. مدارک و شرایط دریافت دستگاه کارت‌خوان چیست؟

حقیقی:

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی صاحب حساب
  • تصویر گواهی نامه بانک مبتنی بر تایید شبا
  • جواز کسب یا سند یا اجاره‌نامه فروشگاه
  • تصویر یکی از قبوض آّب،برق،گاز و یا تلفن محل نصب دستگاه
  • تصویر صفحه اول شناسنامه

حقوقی:

  • تصویر گواهی‌نامه بانک مبتنی بر تایید شبا
  • تصویر کد اقتصادی و شماره ثبت شرکت
  • آگهی آخرین تغییرات روزنامه رسمی
  • تصویر تمامی صفحات اساسنامه
  • تصویر آخرین روزنامه رسمی معرفی صاحبان امضا
  • تصویر صفحه اول شناسنامه صاحب امضا اول
  • تصویر صفحه اول کارت ملی صاحب امضا اول

24. نحوه واریزی تراکنش‌های انجام شده بر روی دستگاه کارت خوان (سیستم شاپرک) چگونه است؟

  • تراکنش‌هایی که از ساعت 7 صبح لغایت 17 عصر صورت می‌گیرند، در بازه‌های حداکثر 4 ساعته همان روز تسویه می‌گردند، و تراکنش‌هایی که بعد از ساعت 17 انجام می‌پذیرند، روز بعد (روز کاری) طی اولین واریزی بانک عامل که از ساعت 7 صبح آغاز و حداکثر تا ساعت 14 بعد از ظهر ادامه دارد تسویه می‌گردند.

نکته: در روزهای تعطیل تسویه بانک‌ها متفاوت می‌باشند، واریزی تراکنش‌هایی که موکول به روز تعطیل می‌گردد، اگر بانک عامل در آن روز واریزی داشته باشد از ساعت 14 بعد از ظهر تا 18 صورت می‌گیرد، در غیر این صورت در اولین روز کاری بعد از تعطیلات واریز می‌شوند.

25. در صورت تغییر آدرس فروشگاه چه باید کرد؟

  • مراتب را با واحد پشتیبانی شرکت تجارت الکترونیک تدبیر کیش در میان بگذارید.

26.دستگاه کارت‌خوان، حداکثر پس از چه مدت از زمان درخواست، فعال می‌گردد؟

  • حداکثر 7روز کاری از زمان تکمیل و ارسال مدارک. (به شرط تایید مدارک ارسال شده و حساب توسط شاپرک)

27.سقف انجام تراکنش بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان به ازای هر تراکنش چه مبلغی است؟

  • با هر کارت حداکثر مبلغ پانصد میلیون ریال (پنجاه میلیون تومان) را در هر تراکنش می‌توان انجام داد.

28. آیا تراکنش بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان، مشمول کارمزد می‌باشد؟

  • خیر، انجام تراکنش (خرید، پرداخت قبض، خرید شارژ) بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان کاملا رایگان می‌باشد.

29. آیا امکان انتقال وجه بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان وجود دارد؟

  • خیر، انتقال وجه بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان غیر فعال می‌باشد. فقط از طریق نرم‌افزار‌های موبایلی و خودپرداز (ATM) بانک امکان پذیر می‌باشد.

30. تغییر حساب بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان چقدر زمان می‌برد؟

  • حداکثر 10 روز کاری پس از ثبت درخواست. (به شرط تایید حساب جدید توسط شاپرک و تکمیل و تایید مدارک مورد نیاز)


مشکلات دستگاه

1-درصورتی‌که دستگاه روشن نشود، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

  • آداپتور و کلیه اتصالات برقی فروشگاه باید بررسی شوند.
  • در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب راجهت پیگیری به مرکز تماس  اعلام نمایید.

2-درصورتی‌که کلید دستگاه کار نکند، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

  • بررسی شود، گرد و غبار و یا اشیای خارجی بین کلید‌های دستگاه گیر نکرده باشد.
  • دستگاه را یک‌بار خاموش و روشن نمائید و یا از اتصالات برقی جدا نمائید. (امکان دارد دستگاه هنگ کرده باشد).
  • در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب راجهت پیگیری به مرکز تماس اعلام نمایید.

3-در صورتی‌که دستگاه هنگ کند، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

  • ممکن است مشکل موقتی باشد کمی منتظر بمانید.
  • یکبار دستگاه را خاموش و مجددا روشن نمایید.
  • در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب را به مرکز تماس اعلام نمایید.

4-در صورتی‌که روی دستگاه پایانه فروش کارت می‌کشید اما صفحه ای باز نمی‌شود، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

  • یکبار دستگاه را خاموش و مجددا روشن نمایید.
  • در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب را به مرکز تماس اعلام نمایید.


سایر موارد 

1-آیا تراکنش‌های انجام شده بر روی دستگاه کارت‌خوان (تراکنش خرید، پرداخت قبض، خرید شارژ) مشمول مالیات می‌شود؟

  • خیر، در حال حاضر تراکنش‌های انجام شده بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان مشمول مالیات نمی‌باشند.

2-بانک‌های طرف قرار داد شرکت کدامند؟

  • کلیه بانک‌ها و موسسات مالی عضو شبکه شتاب.

3-راه ارتباطی برای ارسال مدارک به مرکز تماس چیست؟

·       آدرس ایمیل : doc@anypay.ir

4-آیا می‌توان از دستگاه‌های کارت‌خوان موبایل پوز در خارج از کشور استفاده نمود؟

  • بله، امکان این امر وجود دارد. مراتب را به مرکز تماس اعلام نمایید.

5-درصورتی‌که دستگاه خسارت‌هایی شامل: شکستگی، آب خوردگی و سوختگی می شود، چه اقدامی باید صورت پذیرد ؟

  • به جهت بررسی موارد سوختگی، تهیه صورت‌جلسه از اداره آتش‌نشانی الزامی می‌باشد در غیر اینصورت کلیه هزینه‌های خسارت دستگاه بعهده صاحب دستگاه می‌باشد. در صورت تکمیل مدارک فوق ذکر مراتب را جهت پیگیری به مرکز تماس اعلام نمایید.
  • به جهت بررسی مواردی نظیر شکستگی، آب‌خوردگی دستگاه، ورود حشرات، ضربه دیدن و شکسته شدن صفحه نمایش دستگاه (LCD)، آسیب دیدگی جای سوکت برق، آسیب دیدگی جای سوکت شارژم وارد را به جهت پیگیری به مرکز تماس اعلام نمایید.

6-رمز شارژ برای اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل چند رقم است و در صورت دریافت ناقص رمز شارژ چه باید کرد؟

  • رمز شارژ اپراتور ایرانسل 16 رقم می‌باشد و سریال آن 12 رقم می‌باشد.
  • رمز شارژ اپراتور رایتل 16 رقم می‌باشد و سریال آن نیز 16 رقم می‌باشد.
  • رمز شارژ اپراتور همراه اول 15 رقم می‌باشد و سریال آن 17 رقم می‌باشد.
  • در صورت دریافت ناقص رمز شارژ با استفاده از گزینه دریافت مجدد دستگاه، رسید شارژ را مجددا دریافت کنید. پس از بررسی تراکنش شارژ و ثبت آن، حداکثر ظرف 24 ساعت کاری رمز شارژ برای تماس گیرنده از طریق پیامک ارسال می‌گردد.
  • اگر به هر دلیلی موفق به دریافت شماره سریال یا مرجع شارژ نشدید، پس از گذشت 24 ساعت از زمان تراکنش با مرکز تماس، تماس گرفته و شماره کارتی که با آن تراکنش انجام شده را اعلام نمایید. پس از بررسی و ثبت اطلاعات، رمز شارژ حداکثر پس از 24 ساعت برای تماس گیرنده از طریق پیامک ارسال می‌گردد.

عدم واریز وجه تراکنش موفق:

چنانچه پس از گذشت 72 ساعت کاری از انجام تراکنش مبلغ به حساب پذیرنده واریز نگردید، مراتب را همراه با اطلاعات زیر به مرکز تماس اعلام نمایید:

  • شماره پایانه
  • تاریخ انجام تراکنش
  • مبلغ تراکنش
  • شماره پیگیری تراکنش

 

پیغام خطاهایی که به صورت عددی بر روی دستگاه نمایش و روی رسید نمایش داده می‌شود: 

خطای  01: صادر کننده کارت از انجام تراکنش صرف نظر کرد.

خطای 03: پذیرنده فروشگاهی نامعتبر است / در صورتی که ایرادی در اطلاعات ثبت شده پذیرنده وجود داشته باشد.

خطای 12: تراکنش نامعتبر است.

خطای 30: قالب پیام دارای اشکال است(زمانی که تغییراتی در نرم افزار صورت گرفته و پذیرنده از نسخه قدیمی استفاده می‌کند).

خطای 31: پذیرنده توسط سوئیچ پشتیبانی نمی‌شود/ در صورتی که پذیرنده غیر فعال باشد.

خطای 33: تاریخ انقضای کارت سپری شده است .

خطای 34: کارت مظنون به تقلب است.

خطای 36: کارت محدود شده است.

خطای 38: تعداد دفعات ورود رمز غلط بیش از حد مجاز است.

خطای 39: کارت حساب اعتباری ندارد.

خطای 40: عملیات درخواستی پشتیبانی نمی‌گردد.

خطای 41: کارت مفقودی می‌باشد.

خطای 42: کارت حساب عمومی ندارد.

خطای43: کارت مسروقه می‌باشد.

خطای 44: کارت حساب سرمایه‌گذاری ندارد.

خطای  51: موجودی کافی نمی‌باشد.

خطای 52: کارت حساب جاری ندارد.

خطای 53: کارت حساب قرض‌الحسنه ندارد.

خطای 54: تاریخ انقضای کارت سپری شده است.

خطای 55: رمز کارت نامعتبر است.

خطای 56: کارت نامعتبر است.

خطای 57: انجام تراکنش مربوطه توسط دارنده کارت مجاز نمی‌باشد.

خطای 58: انجام تراکنش مربوطه توسط پایانه‌ی انجام دهنده مجاز نمی‌باشد.

خطای 59: کارت مظنون به تقلب است.

خطای  61:‌ مبلغ تراکنش بیش از حد مجاز است.

خطای 62: کارت محدود شده است.

خطای 63: تمهیدات امنیتی نقض گردیده است.

خطای 65: تعداد درخواست تراکنش بیش از حد مجاز می‌باشد.

خطای 75: تعداد دفعات ورود رمز غلط بیش از حد مجاز است.

خطای 84:اشکال در سیستم مرکزی، مقطعی می‌باشد. (اگر پول از حساب دارنده کارت کسر شود، مبلغ حداکثر ظرف 72 ساعت کاری به حساب کارت برگشت می‌خورد).

خطای  90: سامانه مقصد تراکنش در حال انجام عملیات پایان روز می‌باشد.

خطای 96:‌ خطای سیستمی می‌باشد و باید بصورت موردی بررسی گردد./اشکال در سیستم مرکزی، مقطعی می‌باشد. (اگر پول از حساب دارنده کارت کسر شود، مبلغ حداکثر ظرف 72 ساعت کاری به حساب کارت برگشت می خورد)

خطای 27: شناسه ترمینال تعریف نشده است.

خطای 28: کد پذیرنده فاقد مقدار می‌باشد.(زمانی رخ می‌دهد که اطلاعات کد پذیرنده ناقص و یا اشتباه باشد)

خطای 29: شماره سریال ثبت نشده است.

خطای 96:‌ خطای سیستمی می‌باشد و باید بصورت موردی بررسی گردد.

خطای  20: در صورتی که کد فعال‌سازی دریافت شده بصورت اشتباه بر روی موبایل پوز وارد شود.

خطای 58: IMEI با شماره سریال همخوانی ندارد.

خطای  31: در صورتی که پذیرنده غیر فعال باشد.

خطای  03: در صورتی که ایرادی در شماره شبا ثبت شده باشد و یا اینکه اطلاعات پذیرنده پاک شده باشد.        ‌‌‌

خطای 40: عملیات درخواستی پشتیبانی نمی‌گردد.